9 Nisan 2015 Perşembe

Hochshule Für Gestaltung/Ulm,Almanya

 
Hochshule Für Gestaltung/Ulm,Almanya

    
     Hochschule für gestaltung Ulm yani Ulm Tasarım Okulu, 1953' te tasarımcı bir çift olan Otl Aicher ve Inge Scholl ile Bauhaus mezunu tasarımcı Max Bill tarafından kurulan Almanya merkezli bir tasarım üniversitesidir.Kısa sürede Bauhaus'un ardından Almanya'nın en iyi ikinci tasarım okulu konumuna oturmuştur.
   Bauhaus'da olduğu gibi öğrenciler ortak ve zorunlu ilk sene sonunda beş uzmanlık alanından birinde eğitimlerine devam ediyorlardı. Bauhaus gibi etkili bir Alman okulu olan UHG, sanat ve teknolojiye kendine özgü bir yaklaşım sergiliyordu. Öncelikle UHG, tasarımcının koordinasyon işlevini üstlendiği bir savaş sonrası endüstrisine doğmuştu.Tasarımcıdan, maksimum verimlilik sağlamak için uzmanlarla işbirliği yaparak üretimin en çeşitli ihtiyaçlarını ve kullanımı, malzeme verimliliğini ve kullanıcının kültürel tatminini koordine etmesi bekleniyordu. Oysa Bauhaus, Gropius'un kendi deyişiyle sanatçılarla işbirliği yaparak tasarımda ortak bir payda bulmaya ve bir "tasarım bilimi" geliştirmeye çalışıyordu (Westphal, 1991: 39). Bu sebeple UHG'de tasarım eğitimi, Bauhaus'un "yaparak öğrenme" düsturunun yeni bilimsel araştırma yöntemleri ve savaş sonrası endüstri ilişkilerini göz ardı ettiği varsayılarak artık sanat tabanlı bir pratik olarak ayrıntılandırılmamaya başlandı (Betts, 1998: 75). Sonuç olarak, 27 müfredat daha çok bilim dersleriyle desteklendi. Benzer bir şekilde, ortak temel tasarım programı da sistematik bir yaklaşım ile yeniden kurgulandı. Ders içeriği, görsel deneyler (simetri ve topoloji algı ve öğretilerine dayanan iki ve üç boyutlu çalışmalar), atölyeler (ahşap, metal, plastik, fotoğraf v.b.), sunum (desen, yazı, dil, serbest el v.b.) ve yöntembilim (mantığa giriş, matematik, kombinatorik ve topoloji) gibi konulardan oluşmaktaydı. Nitekim okulun farklı yaklaşımında yöntembilim ve işlevsellik önemli birer öge olarak karşımıza çıkar. Bunun yanında teori ve pratik, %50 gibi bir oranda müfredatta dengelenmiştir (Jacob, 1988: 228).
            
A Brief Look at the Ulm School of Design 7











                                  OTTO AİCHER
Aynı zamanda Otto Aicher olarak bilinen, 20. yüzyılın ön gelen Alman grafik tasarımcılarından biridir.
1946 yılında, savaşın sona ermesinden sonra, Aicher Güzel Sanatlar Münih Akademisi’nde heykel çalışmalarına başladı. 1947 yılında Ulm kendi stüdyosunu açtı.Max Bill 1953-1956 Kurucu rektör oldu.
    1953 yılında, Inge Scholl ve Max Bill ile birlikte 1950′lerde ve 1960′larda Almanya’nın önde gelen eğitim merkezlerinden biri haline gelen Ulm Tasarım Okulunu kurdu (Hochschule für Gestaltung Ulm). Okulun öğretim üyeleri ve öğrencileri arasında Tomás Maldonado, Max Bill, ve Peter Seitz gibi önemli tasarımcılar yer aldı. 1969 yılında Luftansa Havayolları nın logosunu tasarladı. 1980 de Otl Aicher mutfak şirketi bulthaup ın tasarım danışmanı oldu. 1988 yılında Münih toplu taşıma hizmetlerinde kullanılan Rotis yazı karakterini ve Münih Havalimanı logo sunu tasarladı. Ayrıca 1954 te Braun, 1964 te Westdeutsche Landesbank, 1964 te Blohm & Voss, 1972 de      Bayrische Rückversicherung, 1974 te Zweites Deutsches Fernsehen ZDF ve 1076 da ERCO logolarını tasarladı.      Ancak Aicher belkide en iyi, 1972 Münih Olimpiyatları için baş tasarımcı olarak yaptıkları bilinir. Günümüzde de halen kullanılan yönlendirme sistemlerinde gördüğümüz çubuk insan sembollerinden yeni bir takım tasarladı. Ayrıca ilk resmi Olimpiyat Maskotu olan Waldi yi tasarladı.
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder